Wizerunek Kopalni-Jak O Niego Zadbać?

Wizerunek Kopalni-Jak O Niego Zadbać?
Czy wykonywanie pracy w sposób rzetelny, fachowy i profesjonalny wystarczy, aby być rozpoznawalnym na rynku? W jaki sposób lepiej pokazać swoje produkty i usługi, aby być widocznym i bardziej rozpoznawalnym wśród klientów? Czym jest wizerunek firmy i w jaki sposób możemy go wykorzystać dla rozwoju firmy?

 

Jak to się dzieje, że istnieją firmy, które mają niesamowitą rozpoznawalność na rynku? Wydaje się, że posiadają jakąś tajemną moc przyciągania w biznesie wszystkiego co dobre. Mają ogromną sprzedaż produktów i usług, brak problemów z kadrą pracowniczą i mnóstwo ludzi wokół mówi o nich pozytywnie… Wszystko czego się dotkną, zamienia się w przysłowiowe złoto. Jakie korzyści można osiągnąć poprzez skuteczne i przemyślane działania nad budową wizerunku?

Wizerunek kopalni to inaczej wyobrażenie o firmie, istniejące w bezpośrednim otoczeniu, głównie u klientów, obejmujące zbiór pozytywnych skojarzeń wywoływanych przy usłyszeniu nazwy firmy lub ujrzeniu jej znaku graficznego. Wyobrażenie to nie musi pokrywać się z rzeczywistością, może być również jedynie subiektywnym obrazem przedsiębiorstwa lub jego oferty.

Niemniej warto, aby kreowany wizerunek firmy był w dużym stopniu  zgodny z rzeczywistością. Jeżeli prowadzimy niewielką żwirownię i zatrudniamy 2 operatorów, nie powinniśmy sygnalizować światu o tym, że jesteśmy potentatem na skalę ogólnopolską. Możemy zatem wpisać taką informację w misję firmy, że w przeciągu 5 lat naszym celem jest wydobycie 1 mln ton w skali roku. Ambitne cele świadczą o tym, że poważnie podchodzimy do naszych obowiązków i myślimy perspektywicznie. Warto zadbać o prawidłową komunikację i
być zawsze uczciwym w działaniu. Zbyt mocne koloryzowanie może zostać źle odebrane przez naszych klientów i obróci się to przeciwko nam.

Niczym budowa domu

Budowanie prawidłowego wizerunku możemy porównać do budowy wymarzonego
domu. Żeby go zbudować solidnie, musimy działać zgodnie z pewnym
harmonogramem. Najpierw kupujemy działkę, następnie wybieramy najkorzystniejszy
projekt, który odpowiada naszym wymaganiom. Następnie wybieramy źródło
finansowania na realizację naszych działań. Ostatnia rzeczą jaką musimy zrobić to
przejść do działania – budowy domu. Kiedy działamy zgodnie z planem, wiemy co
robić krok po kroku i tylko wtedy nasz cały projekt ma ogromną szansę na powodzenie.

Bardzo podobnie jest w przypadku budowania wizerunku naszej firmy. Jeżeli nie
zadbamy o prawidłową kolejność działań, będziemy go tworzyć chaotycznie i mało
skutecznie. Precyzyjne określenie celu naszych działań zadziała tak samo jak
turbosprężarka w silniku sportowego auta. Doda sporo mocy i pozwoli pokonać
dystans z dużo lepszym czasem zwiększając pewność siebie…

Działka – to nasze biznesowe terytorium, na którym działamy. Musimy dobrze
ulokować nasz biznes, dzięki czemu łatwiej będzie nam docierać do
klientów. Umieszczając nasz biznes na właściwym miejscu, zwiększamy
prawdopodobieństwo sukcesu. Branża wydobywcza jest specyficzna, a rynek
kruszyw jest terytorialny. Ale z łatwością możemy określić naszego idealnego klienta.
To dzięki temu będziemy mogli skupić się na tworzeniu wartościowych treści dla
idealnej grupy odbiorców.

Projekt to nasz pomysł na to, w jaki sposób chcemy się zaprezentować naszym
potencjalnym klientom. Aby przygotować się do komunikacji ze światem, warto poznać
naszego idealnego klienta. Dzięki temu, że znamy jego palące problemy, troski, a
także powody do radości, jesteśmy w stanie przygotować wzorową komunikację. Czy
lubisz rozmawiać z osobami, które przez cały czas mówią tylko o sobie i swoich
problemach? Zupełnie inaczej, gdy ktoś zainteresuje się naszymi sprawami – zapyta
co słychać i czy może w czymś pomóc w razie potrzeby? Pro kliencka postawa
zawsze dawała przewagę nad innymi firmami.

Pieniądze są zasobem odnawialnym, w odróżnieniu do  czasu, który przemija
bezpowrotnie. Aby zbudować przewagę konkurencyjną najlepszy czas na działanie
jest właśnie teraz… Zaplanuj swoje działania i docieraj do nowych klientów o kilka
kroków szybciej niż konkurencja.

Od czego zacząć?

Podstawą w komunikacji jest sieć internetowa. Z pomocą przychodzą nam twórcy
social mediów. To dzięki nim przedsiębiorcy trafiają do swoich przyszłych klientów,
komunikując się ze swoja społecznością. Dzięki ułożonej strategii komunikacji, wokół
firmy powstaje zaangażowane środowisko klientów i zaczyna działać – na zasadzie
efektu kuli śnieżnej. Najlepiej na początek wybrać jeden kanał informacji, czyli
platformę wiodącą, np. Facebook. Opanować go do perfekcji i dołączać kolejne
social media. Ważna jest natywność, czyli charakter platformy social media. Jeżeli
dobrze się zapoznamy z wymogami platformy, łatwiej będzie nam tworzyć użyteczne
treści.

wizerunek kopalni

Co zrobić, aby zbudować zaangażowaną społeczność?

Z pomocą przychodzi nam polski przedsiębiorca – Marcin Osman. W sposób
niesamowity prowadzi swoja firmę OSM POWER, używając social media. Wydaje ona także książki
w tym temacie, poruszając się po social mediach niczym pstrąg w wodach Dunajca. Bardzo polecam Youtube’owy kanał Marcina gdzie daje mnóstwo wiedzy i porad zupełnie za darmo!

Działalność online powinna budować brand, zwiększać “zasięgi” oraz przynosić
dodatkowy dochód. Mimo oburzenia niektórych odbiorców – taki jest nadrzędny cel
twórców internetowych. Podstawą jest tworzenie wartościowej treści związanej z
działalnością oraz produktami. Bardzo dobre efekty przynosi również rozwiązywanie
palących problemów Twoich klientów. Przykładem ciekawych postów będzie
fotogaleria projektu z wykorzystaniem naszych kruszyw lub fotorelacja z testów lub
zakupu nowej ładowarki kołowej, koparki etc.

Działalność internetową musimy przepuścić przez filtr naszych umiejętności,
predyspozycji i czasu. Wygrywają Ci, którzy są uzbrojeni w cierpliwość i publikują
treści regularnie, nawet jeśli posty nie zawsze spotykają się taką atencją naszych
klientów, jakbyśmy chcieli, dlatego tak ważna jest regularność i dążenie do celu,
mimo niepowodzeń.

Jakie działania mogą wpłynąć na wizerunek kopalni?

  1.  Regularne prowadzenie fanpage’a na Facebooku. Wartościowy post to taki,
    który przyciąga zdjęciem naszą uwagę, następnie edukuje lub informuje, a na
    koniec wzywa do podjęcia działania.
  2.  Możliwość pozostawienia pozytywnej opinii po procesie sprzedaży kruszyw,
    dzięki czemu usuwamy obiekcje naszych potencjalnych klientów.
  3. Zaangażowanie biznesu w życie społeczne. Społeczna rola biznesu polega na
    dobrowolnym budowaniu pozytywnych relacji z otoczeniem. Świetnym
    sposobem będzie tutaj dbanie o ochronę środowiska, wspieranie lokalnych
    społeczności, pomoc potrzebującym.
  4. Stworzenie miejsca na naszych social mediach na edukowanie naszych
    klientów – założenie bloga na stronie internetowej, który będzie przyciągał,
    edukował i informował potencjalnych klientów.
  5. Współpraca z dostawcami maszyn i urządzeń w branży górniczej oraz
    wzajemne dzielenie się swoim miejscem w sieci, dzięki czemu często
    dochodzi do migracji społeczności z korzyścią dla obu stron.
  6. Dodawanie „twarzy” do firmy, co dodaje osobistego charakteru w prowadzeniu
    komunikacji i utrudnia życie konkurencji, która wielokrotnie próbuje
    naśladować nasze działania.
  7. Spójna i jednorodna identyfikacja graficzna, czyli oprawa w podobnym tonie
    na stronie www, social mediach, ulotkach i wizytówkach.

wizerunek kopalni

Rób to lepiej niż inni

Nie musisz być pierwszy w swojej branży. Google nie było pierwszą wyszukiwarką
internetową, a Nike nie jest firmą, która jako pierwsza produkowała sprzęt sportowy.
Nie musisz być pierwszy, wystarczy, że będziesz robić coś trochę lepiej niż inni.
Wizerunek kopalni to całość tego, jak postrzega nas nasza społeczność, wszystkie
działania jakie podejmuje, a także nie podejmuje nasza firma. Jeżeli ktoś posiada
fanpage na Facebooku, ale publikuje na niej treści bardzo nieregularnie bądź z
dużymi przerwami to również o czymś świadczy, prawda?

Podsumowanie

Wizerunek buduje się bardzo długo i łatwo się go traci – myślę, że to idealna
maksyma na podsumowanie. Przedsiębiorcy najczęściej skupiają się nad
maksymalizacją zysków z prowadzenia działalności poprzez zwiększenie sprzedaży.
Jest to oczywiście bardzo istotny element, niemniej nie zapominajmy o innych,
istotnych czynnikach sukcesu w biznesie. Oprócz doskonalenia twardych
umiejętności sprzedażowych, które są wymagane u najlepszych handlowców, należy
również zadbać o doskonalenie umiejętności miękkich jak komunikacja z lokalną
społecznością i tworzenie przejrzystego biznesowego środowiska.

Jeżeli prowadzisz kopalnię, sprzedaż kruszyw i masz ochotę wyjść ze swojej ciepłej i wygodnej strefy komfortu, naprzeciw światu i klientom- serdecznie zapraszam do kontaktu. Sprawię, że zaczną dziać się naprawdę pozytywne rzeczy.

Życzę bezpiecznej pracy przy wydobyciu!

2 Responses

Dodaj komentarz

pola wymagane *