Sprzedaż Kruszyw- Piekielnie Skuteczna Strategia

Sprzedaż Kruszyw- Piekielnie Skuteczna Strategia

Sprzedaż kruszyw – piekielnie skuteczna strategia.

Wiele firm walczy ze sobą na rynku, intensywnie przyglądając się działaniom konkurencji. Mało tego – często naśladuje również jej działania. Posiada taki sam produkt, system sprzedaży, obsługę klienta i narzędzia marketingowe. Firma wprowadza w ten sposób klienta w zakłopotanie i działa na swoją niekorzyść. Jeżeli nowy klient ma do wyboru dwie firmy, oferujące taki sam produkt i nie jest związany z żadną z nich… wybierze tańszą opcję.

Konkurowanie ceną to bolesna walka i “wygrywa” najbardziej zdesperowany zawodnik. Obniżać cenę można bez końca – nawet poniżej poziomu opłacalności. Czy o to chodzi w prowadzeniu firmy? O konkurowanie ceną i wieczne przejmowanie się konkurencją?

Czy istnieje jakaś metoda, dzięki której wyróżnimy się na rynku i przestaniemy zwracać uwagę na konkurencję? Czy są sposoby na to, aby zbudować przewagę strategiczną w sprzedaży kruszyw? Jak docierać do nowych klientów poza zasięgiem radarów konkurencji? Jak zwiększyć sprzedaż kruszyw?

Jeżeli poświęcisz kilka minut na zapoznanie z treścią tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób działać, by klienci byli skłonni płacić za ten sam produkt o wiele większe stawki niż u konkurencji! Sama wiedza oczywiście nie wystarczy… trzeba ją przekuć w działanie. Bez tego nawet najlepsze pomysły są nic nie warte.

Zadbaj o innowację w sprzedaży kruszyw

Rozpatrując sprzedaż kruszyw jako proces, podkreślić należy, że ilość kilometrów, jakie przemierzają materiały od producenta do odbiorcy z roku na rok się powiększa. Przyczyną jest wyczerpywanie się bogatych w żwir zasobów złóż i podwyższanie punku piaskowego na kopalniach. Argument producentów, że “nie musimy się reklamować, bo i tak wszyscy nas znają” stał się po prostu nieaktualny. Zawsze istnieje grupa nowych klientów, która poszukuje dostawców kruszyw do budowy dróg, czy piasków np. do budowy domu.

Standardowe działania marketingowe tj. posiadanie nowoczesnej strony internetowej w połączeniu z fanpejdżem na Facebooku daje przeciętne rezultaty sprzedażowe. Najczęstszym problemem małych i średnich firm jest docieranie do nowych klientów. To dzięki nim, możemy myśleć o rozwoju naszej firmy. Najczęściej kupujemy od osób i firm, które znamy, lubimy i którym ufamy. W jaki sposób możemy wzbudzić zaufanie wśród naszych nowych, potencjalnych klientów?

Najprostszą metodą jest wyróżnić się na rynku dostawców i zadbać o najważniejszą rzecz w firmie, jaką jest -sprzedaż kruszyw.

Chciałbym przedstawić Ci niesamowicie skuteczną strategię, która jeżeli tylko na to pozwolisz, zaprowadzi cię o kilka poziomów wyżej w obsłudze klienta oraz sprzedaży kruszyw.

Strategia błękitnego oceanu.

Żeby  zrozumieć, na czym polega główna zasada tej strategii, przypomnę tylko czym charakteryzuje się zupełnie odmienny -czerwony ocean:

  • stosunkowo niskie marże w branży
  • duże nakłady na marketing i reklamę
  • konkurencja cały czas depcze nam po piętach
  • przestrzeń rynkowa zagospodarowana przez stałych “graczy”
  • uwaga skierowana na tradycyjną grupę klientów.

 

Aby pozmieniały się powyższe parametry i żeby wskoczyć do błękitnego oceanu, musisz zaplanować odmienną strategię działania. Pomocne w tym będzie zadawanie sobie 4 pytań, charakterystycznych dla omawianej strategii:

  1. Co wyeliminować ze swojej działalności?
  2. Czego robić mniej niż konkurencja?
  3. Czego robić więcej niż konkurencja?
  4. Co dodać, czego nikt w branży nie robi?

Odpowiadając sobie na pytania, warto zbadać pod kątem poszczególnych wartości standardowe działania w branży kruszyw. Analizując poszczególne wartości sprawdź, na którym elemencie możesz poszukać przewagi konkurencyjnej w sprzedaży kruszyw. Nie musisz zmieniać wszystkich wartości, ale poszukać w których obszarach jest luka, którą możesz wykorzystać.

Przykładowe wskaźniki w branży

Jak odczytywać poniższą tabelę? Wartość 1 wskazuję bardzo niską wartość np. niska cenę, a wartość 10 wskazuje wysoka wartość wskaźnika, czyli cenę wysoką.  W przypadku poleceń: 10 oznacza zbieranie poleceń od wszystkich naszych klientów, gdzie standardem w branży jest 1, czyli brak zainteresowania tematyką. Przykładowe porównanie wartości może wyglądać następująco:

Oczywiście jest to przykładowe porównanie wartości, ale warto wprowadzić swoje parametry i porównać jak wyglądają nasze na tle konkurencji. Dzięki temu z łatwością znajdziemy pomysły na to, jak się wyróżnić w branży by zwiększyć sprzedaż kruszyw. Czasami wystarczy zmiana jednego parametru i już odczujesz różnicę. Podstawową zasadą jest tworzenie treści lub materiałów, które dają wartość idealnym klientom. Forma tworzenia dowolna ze wskazaniem na video.

Sam od dłuższego czasu zamierzam się z rozpoczęciem tworzenia filmów – są w tej chwili najbardziej przystępną formą konsumowania treści przez potencjalnych klientów. Drugim argumentem jest fakt, że wyszukiwarka YouTube jest drugą zaraz po Google najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie. Klienci często poszukują odpowiedzi na nurtujące pytania związane z branżą właśnie na YouTube. Przyznaj, że forma przyswajania wiedzy w formie video jest najbardziej angażująca.

Podsumowanie

Koncepcja tej strategii ma coraz większe zastosowanie na rynkach, które nie wykazują dużej innowacyjności. Do tej pory branża kruszyw nie należała do dziedzin gospodarki, gdzie innowacyjność stanowiła klucz do efektywnego działania. Tym bardziej, jest to istotny argument, by spróbować poszukać odmienności w działaniu. Może to wyróżnić firmę na tle innych i  otworzyć przed nami sposób myślenia, który może przynieść niesamowite korzyści.

Ciekawy sposób na wyróżnienie:

Jeśli chcesz poznać inne metody na innowację w działaniu, zapraszam do zapoznania się z nowoczesną formą marketingu – unikalną wizytówką na portalu branżowym Galeria Kruszyw. Jakie korzyści odniesiesz, dodając wizytówkę Twojej firmy?

  • nie musisz posiadać własnej strony www
  • możesz zamieścić duże, przykuwające uwagę zdjęcia przedstawiające Twoją działalność
  • wizytówka jest responsywna, czyli automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości urządzeń (tablet, smartfon)
  • możliwość zamieszczenia filmów bezpośrednio z  YouTube
  • dołączasz do ogólnopolskiego katalogu dostawców kruszyw
  • portal odwiedza średnio 2 tys osób miesięcznie
  • Twoja wizytówka pojawi się wysoko w wyszukiwarce Google dzięki pozycjonowaniu-większa szansa, że klient kliknie w link prowadzący do Twojej oferty.

Zapraszam do zapoznania z ofertą.

Dodaj komentarz

pola wymagane *