13 powodów, dla których warto promować sprzedaż kruszyw na Facebooku

13 powodów, dla których warto promować sprzedaż kruszyw na Facebooku

Sprzedaż kruszyw na Facebooku

Najnowsze badania wskazują na to, że coraz więcej czasu spędzamy w sieci. Obecnie przeciętny Polak spędza w internecie około 4 h dziennie. Daje nam to w sumie 1460 h w ciągu roku… czyli ponad  dwa miesiące bez żadnej przerwy! Media społecznościowe, a szczególnie Facebook stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji między ludźmi. Z ostatnich danych wynika, że konto  Facebook posiada 16 mln Polaków, a średni czas spędzony na tym medium wynosi 21 minut dziennie. Ponad 80% użytkowników loguje się codziennie. W jaki sposób wykorzystać tę sytuację i obrócić ją na swoją korzyść?

Zacznij tworzyć. Zamiast być biernym odbiorcą materiałów zamieszczonych w sieci i na social mediach, zacznij tworzyć materiały związane z Twoją działalnością. Czy może to być również promocja kruszyw i działalność wydobywcza? Nie ma takiej działalności, której nie jesteś w stanie wypromować na stronie Facebook. Prowadzenie strony firmowej to proces, który może być bardzo pomocny w Twoim biznesie. Kwestia dobrania odpowiednich treści do odbiorcy.  Co dzięki temu zyskasz?

1. Część użytkowników Facebooka to Twoi klienci

Posiadanie firmowej strony na Facebooku to już nie moda, a standard w działaniach marketingowych. Czy prowadzenie strony  firmowej jest trudne? Myślę, że nie aż tak bardzo, ale musisz poznać dokładnie, kim jest Twój klient, abyś mógł dopasować do niego tworzone treści. Bo jeśli nie… to będziesz wypuszczał je w otchłań internetu bez większego odzewu ze strony odbiorców. A to potrafi skutecznie zniechęcić do działania.  Co możesz osiągnąć, prowadząc stronę firmową na Facebooku?

2. Budowanie wizerunku eksperta w branży

Dzięki regularnym wpisom masz szansę zaprezentować się z najciekawszej strony. Możesz informować swoich fanów o zastosowaniach produkowanego kruszywa, rodzaju maszyn wykorzystywanych do przeróbki kruszywa. Linie technologiczne stosowane na kopalniach przy wydobyciu kruszywa potrafią zrobić wrażenie nawet na  osobach, które do tej pory się tym tematem zupełnie nie interesowały. Zamieszczenie zdjęć i filmów na stronie to doskonała możliwość, żeby szeroko wypromować swoją działalność. Część osób wykorzystuje wyszukiwarkę Facebooka tak samo, jak wyszukiwarkę Google. Po prostu wpisują nazwę potrzebnego produktu lub usługi. Czy stać Cię na to, żeby zabrakło Cię tam, gdzie są Twoi klienci?

3. Zwiększenie rozpoznawalności na rynku

Pojawiając się regularnie z postami  np. promującymi kruszywa na wyświetlaczu Twoich potencjalnych odbiorców, pozwalamy im poznać się i polubić. Nie ma się co dziwić, jeśli na początku budowania strony Twoje posty będą “polubione” tylko przez najbliższych znajomych.  Facebook niedawno utworzył możliwość zaproszenia do polubienia strony dla osób, które zareagowały na post. Warto z niej skorzystać-około 15% osób zaproszonych korzysta z tej opcji i dzięki temu zwiększasz społeczność  fanów.  Tworząc wartościowe treści, będziesz docierać do coraz szerszej publiczności. Zamieszczaj posty w regularnych odstępach czasu i nie zniechęcaj się zgodnie z zasadą:

4. Łatwość w komunikacji

Klienci w bardzo prosty sposób mogą komunikować się z firmą poprzez komunikator lub wysłanie wiadomości. Jeżeli tworzysz fanpage to prowadzisz komunikację jeden do wielu, a nie jeden do jednego. To oznacza, że publikując jeden wpis, możesz dotrzeć do całej rzeszy swoich potencjalnych klientów.

5. Nowe znajomości w branży

Dzięki prowadzeniu firmowej strony nawiążesz relacje biznesowe, również z innymi partnerami z  branży. Możemy wzajemnie pomagać sobie w docieraniu do wielu wymarzonych klientów. System wzajemnego polecania jest bardzo skuteczny.

6. Promocja kruszyw i usług powiązanych

Idealne miejsce do promowania kruszywa. Masz możliwość zaprezentowania procesu wydobycia kruszywa, możliwości transportu, oraz co najważniejsze, możliwości technologicznego wykorzystania materiału w budownictwie. Wykorzystuj możliwość zamieszczania zdjęć oraz filmów. Różnorodność wpisów powoduje, że Twoja społeczność będzie bardziej zaangażowana. Obserwuj statystyki. Będziesz wiedział, co lubią Twoi odbiorcy.

7. Tożsamość marki

Skuteczne prowadzenie Facebooka to takie, które wzbudza zainteresowanie u potencjalnych klientów. Regularne publikowanie postów powoduje, że klient z czasem będzie się utożsamiał z Twoją marką. Najlepsza wiadomość jest taka, że zadowolony klient jest najlepszym ambasadorem Twojej firmy. Po zrealizowaniu usługi lub sprzedaży produktu poproś klienta o wystawienie opinii.

8. Dzielenie się wiedzą

Niesie dużo korzyści i na pewno warto to robić. Dzięki przekazywaniu wartościowej wiedzy stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie. Dzielenie się wiedzą, daje również poczucie samorealizacji oraz niewątpliwie pobudza innych do działania. Jest to również dobre miejsce do prezentacji oferty kruszyw, sposobu ich zastosowania oraz posiadanych przewag konkurencyjnych.

9. Wspieranie kultury otwartości

Jeżeli uda Ci się rozwiązać swoim wpisem na stronie problem klienta, osoba ta z pewnością będzie chciała Ci się odwdzięczyć przy najbliższej możliwej okazji. Tak działa ekonomia wdzięczności. Nie bój się dzielić z innymi swoją wiedzą. Jeżeli klient nie uzyska rozwiązania swojego problemu na Twojej stronie-uda się w inne miejsce.

10. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Umiejętne prowadzenie strony Facebook zwiększy ruch na stronie internetowej, jeżeli oczywiście ją posiadasz. Statystyki pokazują, że u niektórych użytkowników ilość ruchu pozyskanego z Facebooka sięga nawet 30%! Jeżeli masz podpięte pod stronę Google Analytics dokładnie wiesz skąd dokładnie  pochodzi ruch na Twojej stronie. Przy okazji zapraszam Cię do polubienia mojej strony promującej producentów kruszywa w całej Polsce.

11. Angażujące treści zwiększają zasięgi postów

Facebook ogranicza zasięgi postów, które publikowane są organicznie, czyli  w darmowej wersji. W rezultacie posiadając określoną ilość polubień naszej strony, statystyki wykazują, że post dotrze średnio do 30% odbiorców. Najlepszym rozwiązaniem jest tworzenie treści, które zaangażują Twoją społeczność. Uzyskanie wielu polubień oraz komentarzy pod postem powoduje znacząco wzrost ilości odbiorców. Analizuj statystyki, sprawdzaj co działa najlepiej i wyciągaj odpowiednie wnioski.

12. Grupy tematyczne

Ciekawym pomysłem na promocję kruszywa są również grupy tematyczne. Integracja środowiska związanego z wydobyciem i sprzedażą kruszywa może przynieść wiele ciekawych propozycji współpracy. Publikowanie treści jako fanpage w grupach znacząco podnosi ilość odbiorców naszych postów. Przy okazji zapraszam Cię do dołączenia do grupy na Facebooku dotyczącej kupna i sprzedaży kruszyw w Polsce.

 

13. Płatna reklama

Możliwości reklamowe na Facebooku są olbrzymie. Strategia płatnej reklamy jest często uwzględniana przez przedsiębiorców. W przypadku materiałów budowlanych takich jak kruszywa, postaraj  się o zwiększenie rozpoznawalności strony internetowej lub fanpage wśród idealnych klientów.

 

Podsumowanie

Prowadzenie skutecznego fanpage to bieg długodystansowy. Pozytywne efekty pojawiają się po jakimś czasie prowadzenia strony. Pamiętaj, że  do robienia dobrego marketingu należy wykorzystać wszystkie dostępne opcje. To te drobne aktywności połączone w całość, dają ciekawy efekt. Jeżeli chciałbyś założyć stronę Facebook dla swojej działalności związanej z wydobyciem i sprzedażą kruszyw, ale nie masz pomysłu jak ją prowadzić, skontaktuj się ze mną.

Jeśli chcesz prowadzić lub prowadzisz fanpage na własną rękę i brakuje Ci pomysłów do tworzenia kolejnych postów, przygotowałem dla Ciebie niespodziankę. Kliknij  i pobierz na swojego maila  5 najbardziej angażujących postów na stronę Facebook wraz z przykładami! Możesz swobodnie je wykorzystać na swoim fanpage. Życzę Ci, abyś zbudował ciekawą społeczność wokół swojego biznesu, bo dzięki temu łatwiej jest promować kruszywa  i trafiać do idealnego klienta.

Dodaj komentarz

pola wymagane *