Jak Zwiększyć Sprzedaż Kruszyw?

Jak Zwiększyć Sprzedaż Kruszyw?

Jak zwiększyć sprzedaż kruszyw?

-Ojej…  nawet nie wiedziałem, że tutaj jest żwirownia?! Czy to kruszywo pochodzi z tego jeziora???

– Tak, jesteśmy tutaj już ósmy rok… a dokąd mamy Panu dowieźć materiał?

-Mieszkam niecałe 5 km stąd…

żwirownia

Po rozmowie z klientem zacząłem zastanawiać się, jak to jest, że nie wszyscy wiedzą, że tutaj znajduje się kopalnia kruszywa (żwirownia). A przecież był to mieszkaniec tej samej miejscowości! Wiedziałem natomiast, że przez ten brak wiedzy u klientów, część  mogła poszukać produktu dla siebie w innym miejscu. Widocznie coś, co jest dla nas oczywiste, nie musi być takim dla otoczenia. Chyba najbardziej bolesne są kontrakty, które przepadły ze względu na brak świadomości  klientów o naszym istnieniu. Nigdy nie dotrzesz do wszystkich klientów, ale prawdopodobnie możesz zwiększyć tę szansę do maksimum, poprzez właściwe działania marketingowe.

Dotrzyj do świadomości klientów, nawet jeśli aktualnie nie potrzebują Twoich produktów.

Powyższy przykład dotyczył niewielkiej ilości żwiru wartości kilkuset złotych. Co z klientami, którzy potrzebują spore ilości kruszywa? Niestety straty mogą być naprawdę duże!  W przeciwieństwie do działań konkurencji postaraj się przykuwać uwagę swoją działalnością, jak najszerszej grupie potencjalnych klientów.

Gdzie poszukiwać klientów w branży kruszyw?

To najważniejsze pytanie, na które musi odpowiedzieć każdy producent kruszywa. W zależności od rodzaju materiału jakim dysponujemy z pewnością wymienić możemy kilka sytuacji, gdy kruszywa są niezbędne:

  • budowa dróg i autostrad
  • produkcja betonu towarowego i prefabrykatów
  • produkcja masy bitumicznej
  • podwyższenie terenu
  • budowa domu jednorodzinnego
  • budowa parkingów
  • produkcja zapraw budowlanych
  • elementy dekoracyjne – kruszywo ozdobne
Warto również odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo udaje się nasz klient, zanim będzie potrzebował kruszywa?

Może będzie to geodeta, który wykonuje pomiary gruntów, albo właściciel maszyn budowlanych niezbędnych do wykonania wykopu, a potem wbudowania kruszyw na budowie? System wzajemnego polecania działa od wielu lat i jest bardzo skuteczny. Klienci często pytają o usługi lub produkty, blisko związane z naszą działalnością. Warto być przygotowanym i mieć w zanadrzu kilka stałych sprawdzonych firm do współpracy. Jeśli  będziemy pomagać komuś w jego biznesie, z pewnością będzie polecać nasze kruszywo. To czysta sytuacja win-win, na której wszyscy korzystają.

Jest tyle możliwości działań marketingowych… z którego najlepiej skorzystać?
  1. Profil FB funpage  – ludzie coraz więcej czasu spędzają na mediach społecznościowych. Warto budować w nich nasz wizerunek oraz promować nasze produkty. Niestety mimo wielu polubień naszej strony, ciężko jest trafiać do naszych idealnych klientów. Twórcy Fb obcinają zasięgi naszych postów i każą sobie słono płacić, aby dotrzeć do szerokiej publiczności. Link do  funpage Galerii Kruszyw: tutaj
  2. Strona WWW- profesjonalnie zrobiona strona kosztuje parę tys. zł, ale należy pamiętać o ciągłej walce z pozycjonowaniem strony wg poszczególnych fraz. Inaczej zginiemy w gąszczu konkurencji.
  3. Kanał na Youtube –  trzeba pamiętać, że film wart jest tyle co tysiąc zdjęć. Bardzo dobry pomysł pod warunkiem, że umiemy nagrywać i montować filmy. Link do mojego kanału:  tutaj

Wszystkie sposoby są dobre i skuteczne pod warunkiem, że będziemy spełniać warunki narzucone przez twórców. Wg mnie skuteczna reklama to ta, która trafi laserowo w klienta, które już jest zainteresowany Twoim produktem. Wtedy już nie musimy biegać za klientami, lecz pozwalamy się im odnaleźć.

Portal Galeria Kruszyw to branżowy portal, który  powstał z myślą o wszystkich dostawcach kruszyw, którym zależy na łatwej promocji swoich produktów oraz skutecznym docieraniu do klientów. Możesz zamieścić tutaj wizytówkę  Twojej działalności związanej ze sprzedażą kruszyw. Olbrzymim atutem jest możliwość dodawania  fotografii oraz filmów z działalności. Szczegółowy opis działalności, mapa dojazdowa i wszystkie dane kontaktowe w jednym miejscu znacznie usprawniają kontakt klientom. Poprzez specjalistyczną wyszukiwarkę dodajemy obszar działania oraz rodzaj kruszywa, jakim dysponujemy. Dzięki temu klienci ze strony głównej w kilka sekund odnajdują właściwego dostawcę kruszywa i składają zapytania ofertowe lub kontaktują się telefonicznie.

Jakie korzyści odniesiesz, dodając wizytówkę Twojej firmy  w portalu Galeria Kruszyw?
  • wzrost zapytań ofertowych od  firm
  • nowoczesna forma marketingu w sieci
  • realizacja planów sprzedażowych
  • wyższa rozpoznawalność na branżowym rynku
  • nawiązywanie nowych relacji na rynku biznesowym
  • wizytówkę można w łatwy sposób udostępnić we wszystkich portalach społecznościowych
  • zwiększona ilość sprzedaży kruszywa
  • nie musisz posiadać własnej strony www
W Polsce rocznie sprzedaje się ok. 320 mln ton kruszyw
Zakładów górniczych produkujących kruszywo jest ok. 7 tys.
Dotrzyj do największej ilości klientów!

 

 

 

Przykładowa wizytówka firmy znajduje się tutaj:

https://galeriakruszyw.pl/katalog-firm/przykladowa-wizytowka-twojej-firmy/

Jestem ciekawy  Twoich spostrzeżeń na temat reklamy w branży kruszyw.

Zapraszam do komentowania.

 

Dodaj komentarz

pola wymagane *