7 fundamentalnych działań w marketingu i sprzedaży kruszyw

7 fundamentalnych działań w marketingu i sprzedaży kruszyw

Zapoznając się z treścią artykułu dowiesz się:

-jak osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google

-jak tworzyć treści przyciągające klientów

-dlaczego warto zrobić audyt swojej firmy w sieci?

 

Prowadząc działania  związane z produkcją kruszyw, często obracamy się w branżowym środowisku. Służą do tego  targi, konferencje oraz  branżowe czasopisma.  Aby zacząć działalność w tej branży, musimy ponieść ogromne koszty oraz  podjąć ryzyko związane z brakiem pewności co do zwrotu kapitału z inwestycji. Skala niewiadomych i ryzykownych  czynników jest naprawdę duża. Ze względu na bardzo wysoką barierę wejścia w przemysł wydobywczy, forma prowadzenia biznesu ma charakter  długodystansowy. Ze względu na długofalowe działania biznesowe branża  jest dość hermetyczna, ale jak się dowiesz później, jest to opinia głównie producentów…

Rok 2020 był zupełnie inny, co przyniosło ze sobą ogromne straty, ale również korzyści. O stratach można pisać właściwie bez końca i nie chciałbym powtarzać już tego, co zostało wcześniej powiedziane. Chciałbym skupić się na pozytywnych aspektach, które przynoszą szansę na poprawę wizerunku firmy.

Ogromną rolę, od czasu pojawienia się pandemii w Polsce, przyniósł nam internet. To, co do tej pory było nieosiągalne, stało się normalne. Załatwianie spraw poprzez przyspieszoną cyfryzację stało się skuteczniejsze i przyjemniejsze. Z drugiej strony, gdyby nie udało się wejść w świat cyfrowy z odpowiednim tempie, czas realizacji niektórych projektów byłby albo bardzo utrudniony, albo niemożliwy.

Wyobraź sobie sposób realizacji tradycyjnej recepty bez możliwości odwiedzin lekarza. Przyniosło to wiele kontrowersji, ale e-recepty  pomogły utrzymać nasze zdrowie na najniższym wymagalnym poziomie. Dzięki temu obrót dokumentów został zachowany. Brak możliwości wystawienia e-recepty oraz zamknięte przychodnie lekarskie to gotowy przepis na zdrowotną zapaść pacjentów.

Dzisiejszym artykułem chciałbym zachęcić  do weryfikacji swoich działań w internecie. Korzyści to nie tylko wyższa rozpoznawalność wśród klientów, ale również wysoka pozycja w wyszukiwarce Google. To z niej korzysta niemalże 90 % użytkowników sieci. Chyba nie muszę  przekonywać, by zostać jej użytkownikiem i przyjacielem?

produkcja kruszyw

“Prowadzenie biznesu bez marketingu, jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie co robimy.” Stuart Henderson

 

Zweryfikuj swoje działania marketingowe w sieci. Oto kilka fundamentalnych przykładów działań, które wzniosą Twój biznes  na wyższy poziom:

  1. Aktualna strona internetowa. Budowa strony WWW powinna być odpowiedzią na potrzeby naszego klienta. Czas przyciągnięcia uwagi internauty na stronie www jest szacowany na kilka sekund. Jeżeli nasz potencjalny klient nie odnajdzie nurtujących go treści albo produktów, opuszcza stronę. Istnieje wiele aplikacji, które pomagają w analizie ruchu na stronach internetowych. Pokazuje ilość wejść w wybranym okresie czasu, ilość odsłon poszczególnych zakładek oraz średni czas spędzony na naszej stronie. Dowiemy się również skąd najczęściej trafiają do nas internauci. Analiza tych podstawowych wartości, przyniesie dużo informacji dzięki którym możemy poprawić nasze statystyki. Najpopularniejszy darmowy program to Google Analytics. Pamiętaj, ze Twoja strona internetowa powinna być Twoim największym atutem (zaraz po idealnym produkcie).
  2. Wizytówka Google. Darmowe narzędzie od najpopularniejszej wyszukiwarki to dla Ciebie okazja do poprawienia widoczności w sieci. Nie trzeba walczyć o pozycjonowanie, wszystkie dane są dla klientów na samej górze wyszukiwarki. Dane teleadresowe, godziny otwarcia, mapa dojazdu oraz opinie od klientów w jednym miejscu. Na pewno ułatwia to kontakt klienta z firmą i daje świetną okazję do szybkiego pozostawienia opinii dla klienta.
  3. SEO – pozycjonowanie (Search Engine Optimization)to tworzenie treści na stronie www zgodnie z frazami wg których chcielibyśmy, aby nasza strona wyświetlała się naszym idealnym klientom w wyszukiwarce. Im dłuższa i bardziej szczegółowa fraza tym łatwiej, aby znalazła się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Przykładowo fraza “kruszywo” posiada 4 250 tys wyników w wyszukiwarce Google. Ciężko będzie wybić się wśród konkurencji. Kolejna fraza bardziej szczegółowa to “kruszywo łamane” to już 174 tys wyników. Natomiast fraza :”Kruszywo łamane Kielce”  to już tylko 117 tys wyników. Najłatwiej jest napisać artykuł, który będzie zawierał w sobie długą i szczegółową  frazę kluczową. Dzięki temu mamy szanse pojawić się w czołowych wpisach wyszukiwarki. Docieramy dzięki temu do klientów zainteresowanych naszymi produktami. Hasło “kruszywo” byłoby zbyt ogólne i nie dałoby efektu w postaci ruchu na stronie www. Takie szczegóły, a zdarza się, że duże zamówienia przechodzą nam koło nosa poprzez brak wykorzystywania odpowiednich narzędzi.
  4. Szybkość otwierania strony www. Zastanów się w jaki sposób reagujesz, gdy link w który własnie kliknąłeś nie otwiera się przez 5 sek? Wykonujesz desant w inne miejsce w sieci. Sprawdź czy tak nie zachowują się klienci na Twojej stronie WWW. Darmowym narzędziem do sprawdzenia prędkości działania strony jest PageSpeed Insight. Najczęstszym problemem są zbyt duże i ciężkie grafiki oraz zdjęcia na stronie.
  5. Responsywność strony – to zaleta witryny WWW dla użytkowników korzystających z internetu mobilnego za pomocą smartfona. Liczba internatów, korzystających z sieci WWW w sposób mobilny, nieustannie rośnie. Responsywna strona internetowa to witryna zaprojektowana w sposób pozwalający na efektywne i dostosowane do urządzeń mobilnych jej przeglądanie. Wersja strony www na przeglądarki wyświetlana na smartfonach jest czytelna niczym ręcznie wypisana recepta lekarska.
  6. Polecenia od klientów. W internecie jest mnóstwo negatywnych opinii na temat produktów czy usług. Tak to  już jest, że kiedy jesteśmy zadowoleni z obsługi klienta,  to rzadko sięgamy po pochwałę. Nie mówiąc o wystawieniu publicznej opinii. Jeśli chodzi o opinie negatywne, to są  wystawiane o wiele chętniej i nawet mały bodziec może spowodować lawinę negatywnych komentarzy. Jeżeli nad tym nie zapanujemy – nieszczęście w postaci kilku negatywnych wpisów gotowe. Dlatego musisz zadbać o to, aby każdy  Twój klient został wręcz poproszony o pozostawienie opinii. Trzeba to po prostu zaplanować w procedurach obsługi klienta na stałe.  Produkt – faktura – prośba o opinię. Zdobywanie pozytywnych opinii od naszych klientów musi nam wejść w nawyk. Wtedy nawet negatywny komentarz czy opinia, nie nadszarpnie wcześniej wypracowanego szeregu pozytywów. Największym atutem w zbieraniu opinii są klienci z polecenia innych zadowolonych klientów. Droga do sprzedaży produktu, czy usługi jest krótsza przynajmniej o połowę.
  7. Zweryfikuj, wpisując nazwę swojej firmy w wyszukiwarkę Google, co pojawi się pod jej nazwą. Czy będą to treści, z których Twoi klienci będą mogli w prosty i czytelny sposób trafić do Twojej oferty? Czy dane kontaktowe są aktualne? Czy wyświetlają się opinie pracowników firmy? W jakim świetle stawiają Twoja firmę? Warto zadbać o pozytywny wizerunek firmy w sieci – jest na to tysiące powodów.

Produkcja kruszyw

Często spotykam się z opinią właścicieli kopalń, że brak optymalnych działań marketingowych wynika z tego, że “wszyscy nas znają”. Czy rzeczywiście takie nastawienie pozwoli dotrzeć do nowych klientów? Część firm przyjeżdża na roboty budowlane z drugiego końca Polski… Często nie docieramy z naszą ofertą do klienta indywidualnego, który stanowi trzon dochodu małych i średnich przedsiębiorstw – przede wszystkim tych związanych z produkcją kruszyw i piasków.

Mamy dwa wyjścia. Pierwsze to: pozostać w sferze rozmyślań, jakby to  było trafiać ze swoją ofertą sprzedaży do nowych klientów. I pozostać w punkcie wyjścia, bo przecież skąd wziąć tych klientów, skoro ten cały marketing nie działa.  Nikt nie ma na to czasu. W ten sposób można hodować swoje wymówki i wątpliwości bez końca.

Ale… jeśli jesteś skupiony na rozwoju swojego biznesu, poprawie wizerunku swojej firmy gorąco polecam zastosowanie tych kilku kroków, które spowodują, że zaczną dziać się magiczne rzeczy. Bo czy chcemy czy nie, w biznesie najważniejsza jest sprzedaż. Warto walczyć o nią tam, gdzie jest skierowana uwaga naszych klientów – w sieci internetowej.

Jeśli chcesz poprawić marketing swoich działań w sprzedaży kruszyw, ale nie wiesz od czego zacząć napisz na adres kontakt@galeriakruszyw.pl. Odpisuję na wszystkie maile osobiście w ciągu 24h.

Jeżeli zaciekawił Cię ten temat sprawdź również jak zadbać o wizerunek kopalni.

 

Dodaj komentarz

pola wymagane *