Kruszywa drogowe – darmowe narzędzia marketingowe
Branża kruszyw jest wyjątkowo hermetyczna. Wydaję się, że regionalny produkt jakim jest kruszywo nie potrzebuje wsparcia marketingowego. Bo jeżeli klient potrzebuje materiału, to przecież sam go znajdzie. Takie przekonanie oczywiście ma swoje podstawy, lecz uważam, że zawsze jest kawałek tortu który jest jeszcze niezagospodarowany. I zdecydowanie warto o niego walczyć. Marketing internetowy to dziedzina, obok której trudno przejść obojętnie. Wie o tym doskonale ten, kto rozpoczął tę przygodę.
Czy musimy wytaczać potężne działo i sypać złote dukaty w działania marketingowe? Oczywiście możemy, ale warto spróbować darmowych narzędzi i sprawdzić co przynosi wymierne korzyści. Na działania w formie płatnej przyjdzie jeszcze czas – po wyciągnięciu wniosków.
Aby tworzyć marketing wokół naszych kruszyw potrzebujemy odpowiednich narzędzi. Chciałbym podzielić się z Tobą najprostszymi rozwiązaniami, które znacznie pomagają w prowadzeniu działań marketingowych.
Poszukiwanie klientów szczególnie poprzez internet to dzisiaj znak czasów. Warto wybrać swoją ulubioną formę komunikacji z klientem – a jest z czego wybierać. Filmy video, blogi, fanpejdże czy komunikacja poprzez zdjęcia.
Aby działania były skuteczne i docierały do klientów niczym strzała Robin Hooda w kierunku jabłka, koniecznie musisz zapoznać się z wybranymi narzędziami. Ułatwiają one codzienna pracę i efektywną promocję Twojej firmy.
Canva –
niesamowite i darmowe narzędzie online do tworzenia grafik, które będą przykuwały uwagę naszych odbiorców. Dlaczego warto postawić na dobre grafiki? Bo w świetle działań w social mediach to właśnie grafika jako pierwsza przykuwa naszą uwagę i zachęca do zapoznania z treścią. Program pozwala na przygotowanie w dziecinnie prosty sposób banerów, formularzy czy infografik. Oprócz tego posiada szablony większości elementów graficznych. Nie każdy posiada zmysł artystyczny do tworzenia grafik od początku. Tutaj wystarczy podmienić niektóre elementy na własne i gotowe! Oczywiście istnieje również wersja płatna, która daje o wiele więcej możliwości, ale przygoda z wersja darmową jest wystarczająca i daje mnóstwo gotowych rozwiązań.
Najlepiej wykorzystywać zdjęcia naszych kruszyw, maszyn i zakładów produkujących kruszywa drogowe. Zmienność pór roku w naszym kraju zdecydowanie pomaga w tworzeniu genialnych fotografii. Jeżeli stanowi to jednak pewien problem to warto skorzystać z internetowego banku zdjęć (Stock). Link do narzędzia CANVA tutaj
Przykładowa grafika z programu Canva może wyglądać tak:
Wizytówka Google:
Idealne rozwiązanie dla firm, które nie posiadają jeszcze własnej strony internetowej. Darmowe narzędzie od najpopularniejszej wyszukiwarki to okazja do poprawienia widoczności w sieci. Nie trzeba walczyć o pozycjonowanie, wszystkie dane są dla klientów na wyciągniecie ręki. Dane teleadresowe, godziny otwarcia, mapa dojazdu oraz opinie od klientów w jednym miejscu. Oprócz wymienionych korzyści jedną z najważniejszych jest możliwość pozostawienia oceny i opinii przez klientów. Jeżeli zadbamy o opinie i wpiszemy to w procedurę obsługi naszych klientów, to zyskamy popularność wśród klientów. Na pewno ułatwia to kontakt klienta z firmą i daje świetną okazję do szybkiego pozostawienia opinii dla klienta.
Ortograf.pl to system sprawdzający podany tekst w pod względem poprawności ortograficznej, stylistycznej i gramatycznej. Tworząc teksty do naszego ulubionego kanału komunikacji warto zobaczyć czy nie posiadają ukrytego chochlika. Po prostu wklejasz stworzony tekst i weryfikujesz. Sprawdź dowolny tekst tutaj.
Jasnopis to narzędzie informatyczne online, które mierzy zrozumiałość tekstu i wskazuje na jego trudniejsze fragmenty. Proponuje również poprawki. Ważne jest aby tworzyć teksty zrozumiałe dla naszych odbiorców. Posługiwanie się językiem korzyści oraz rozwiązywanie problemów naszych odbiorców daje największą szansę na nawiązanie współpracy. Działanie aplikacji poparte jest rzetelnymi badaniami naukowymi prowadzonymi przez zespół językoznawców, psychologów i informatyków. Link do narzędzia znajdziesz tutaj: LINK
W jednym z wywiadów kapitan Reprezentacji Polski w piłkę nożną Robert Lewandowski przyznał, że ma pewnego rodzaju obsesję. Biegając wokół boiska podczas rozgrzewki, pilnuje aby nigdy nie ścinać narożników boiska, by skrócić sobie dystans. W ten sposób w czasie każdego okrążenia robi kilka metrów więcej. Idąc tym torem w ciągu roku nasz kapitan przebiega dwa maratony (sic!) więcej niż jego koledzy.
Analogicznie do sprzedaży kruszyw drogowych… Załóżmy, że nasze działania marketingowe wypracują wzrost sprzedaży o 5% w skali roku. Regularne działania w okresie 10 lat mogą dać ogromną przewagę konkurencyjną i mogą wynieść kilkadziesiąt procent wzrostu. Często przeceniamy nasze możliwości w skali roku i nie doceniamy działań długoterminowych. A działania marketingowe to bardziej maraton niż bieg krótkodystansowy.